jaaroverzicht 2023

Jaaroverzicht 2023 nu te lezen

Namens Bureau GHOR willen wij u graag op de hoogte brengen van de belangrijkste ontwikkelingen en activiteiten die in 2023 hebben plaatsgevonden.

Bureau GHOR in Ontwikkeling

In 2023 hebben wij als Bureau GHOR een boeiende periode van ontwikkeling doorgemaakt. We hebben te maken gehad met interne veranderingen, zoals personeelswisselingen die voortkwamen uit interne groei. Tegelijkertijd hebben enkele collega’s zelf een ontwikkeling doorgemaakt en zijn zij toegetreden tot nieuwe uitdagingen. Een speciaal woord van dank aan deze collega’s voor hun toewijding en inzet. Gelukkig hebben we ook de afgelopen maanden nieuwe collega’s mogen verwelkomen, wat ons team verder heeft versterkt.

Voorbereiding op Zorgrisicoprofiel

Een van de hoogtepunten van het afgelopen jaar was onze betrokkenheid bij sessies met alle zorgsectoren. Deze sessies stonden in het teken van het inventariseren van de belangrijkste incidenttypen en het in kaart brengen van de voorbereiding op het Zorgrisicoprofiel. Deze inspanningen hebben bijgedragen aan een betere voorbereiding op mogelijke crisissituaties in de gezondheidszorg.

Versterking van Crisisbeheersing en GHOR-rol

Een ander cruciaal aspect van ons werk in 2023 was de versterking van crisisbeheersing en onze rol bij de GHOR. We hebben actief bijgedragen aan het verbeteren van de paraatheid en coördinatie om effectief te kunnen handelen tijdens noodsituaties.

Betrokkenheid bij de afsluiting Haringvlietbrug/Heinenoordtunnel

Wij zijn trots om u te informeren dat wij betrokken waren bij de afsluiting van de Haringvlietbrug/Heinenoordtunnel. Onze focus lag hierbij op de aspecten van zorgcontinuïteit en de bereikbaarheid van zorg. Deze ervaring heeft ons waardevolle inzichten gegeven die we meenemen in onze verdere ontwikkeling.

Vooruitblik naar 2024

In dit nieuwe jaar blijven wij intensief met onze zorgpartners samenwerken om ons voor te bereiden op mogelijke crises. Van preventie in de koude fase tot uitvoering in de warme fase, wij streven ernaar om gezamenlijk klaar te staan om adequaat te reageren op elke uitdaging die zich voordoet.

Jaaroverzicht 2023

jaaroverzicht 2023

Klik op bovenstaande afbeelding en u leest ons jaaroverzicht 2023 in een pdf. Via de gele/groene plusjes kunt u doorklikken naar hoogtepunten en leest u meer informatie over onze inzet in 2023. Wij kijken uit naar weer een nieuw jaar met voortzetting van mooie samenwerkingen en houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Mocht u vragen hebben of meer informatie willen, dan horen wij dat graag. Veel leesplezier!